PrzPrzeskocz do:

29 lipca 2021

PIERWSZEŃSTWO pieszego? PRD versus KRDW

Od 1 czerwca 2021 r. obowiązuje nowe brzmienie niektórych przepisów Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (dalej: Prd), które to przepisy jedynie według niestety dosyć powszechnych BEZPODSTAWNYCH wyobrażeń przyznają RZEKOMO pieszemu pierwszeństwo już w tym momencie, w którym ZAMIERZA on wejść na przejście dla pieszych.

Pierwszeństwo pieszego? Prd versus KrdW

 

O tym, że w świetle literalnego brzmienia Prd jest zupełnie inaczej, pisałem w poprzednim wpisie (zob. PIERWSZEŃSTWO pieszego WCHODZĄCEGO na PRZEJŚCIE dla pieszych). Tym razem podzielę się innym spostrzeżeniem, dotyczącym sprzeczności zupełnie bezpodstawnie proponowanego, a obecnie (wbrew faktycznie obowiązującym przepisom!) całkowicie mylnie sugerowanego pierwszeństwa pieszego zamierzającego wejść na przejście dla pieszych, z postanowieniami umów międzynarodowych wiążących Rzeczpospolitą Polską.

17 lipca 2021

PIERWSZEŃSTWO pieszego WCHODZĄCEGO na PRZEJŚCIE dla pieszych

W dniu 1 czerwca 2021 r. weszła w życie nowelizacja Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (dalej: Prd), według rozmaitych szumnych zapowiedzi mająca podobno bardzo istotnie zmieniać zasady dotyczące przechodzenia pieszych przez jezdnię.

W związku z tym faktem – w przestrzeni publicznej pojawiło się mnóstwo rozmaitych kontrowersyjnych poglądów i wzajemnie sprzecznych opinii, w wielu przypadkach nie znajdujących odzwierciedlenia w rzeczywistych, literalnych postanowieniach Prd.

Pierwszeństwo pieszego wchodzącego na przejście dla pieszych

 

Sprawdźmy zatem, do jakich zmian doszło faktycznie, a co stanowi jedynie formułowanie oczekiwań, poglądów i wyobrażeń różnych osób na temat tychże zmian.

20 kwietnia 2021

Jaki jest wymagany przez przepisy R(UE)165/2014 OBOWIĄZKOWY zapas papieru do TACHOGRAFU CYFROWEGO?

Tachograf cyfrowy – z samej zasady zapisuje dane w postaci elektronicznej, co oczywiście ułatwia zarówno przechowywanie tychże danych, jak i ich analizę do celów rozliczeniowych i kontrolnych. Bywają jednak takie sytuacje, w których konieczne jest wykonanie wydruku zapisanych danych – a wówczas niezbędny jest specjalny, homologowany papier.

Jaki jest wymagany przez przepisy R(UE)165/2014 OBOWIĄZKOWY zapas papieru do TACHOGRAFU CYFROWEGO?

 

Konieczność zapewnienia odpowiedniego zapasu wykresówek do tachografu analogowego oraz papieru do tachografu cyfrowego została zapisana w art. 33 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (dalej: R(UE)165/2014), według którego:

20 lutego 2021

Czy PAKIET MOBILNOŚCI faktycznie POPRAWIŁ zasady wynagradzania KIEROWCÓW?

Kwestia zasad wynagradzania kierowców zatrudnionych w transporcie międzynarodowym i wykonujących swoją pracę na terenie państw innych niż kraj zatrudnienia – od wielu lat jest przedmiotem licznych kontrowersji.

Stanowi ona również jedną z podstawowych przyczyn niedoborów kierowców na polskim rynku pracy, którzy dochodzą do zupełnie słusznego wniosku, że wykonując taką samą pracę, otrzymają o wiele wyższe wynagrodzenie, jeżeli podejmą zatrudnienie na terenie innego państwa niż Rzeczpospolita Polska.

 

Czy PAKIET MOBILNOŚCI faktycznie POPRAWIŁ zasady wynagradzania kierowców?

 

Aby jednak odpowiedzieć na pytanie zawarte w tytule – trzeba cofnąć się do samego początku, czyli do czasów, w których Rzeczpospolita Polska dopiero aspirowała do członkostwa w Unii Europejskiej...

11 lutego 2021

Odpoczynek w pojeździe (Polski Traker 6/2019)

Po raz kolejny mam przyjemność ponowić zaproszenie do przyłączenia się do trwającej akcji „NIE JEŻDŻĘ NA MAGNESIE”, prowadzonej przez facebookową Grupę „Za Kółkiem” i zorganizowanej w celu popularyzacji wśród kierowców pracy zgodnej z obowiązującym prawem.

Umieszczenie na pojeździe naklejki jest nie tylko znakiem poparcia dla samej akcji, ale również informuje, że kierowca stara się przestrzegać obowiązujących przepisów – które w wielu przypadkach są nie tylko skomplikowane, ale często powszechnie ignorowane, zaś ich treść... No cóż... Niestety – bywa w rażący sposób przeinaczana nawet przez najważniejsze organy państwowe!

Odpoczynek w pojeździe (Polski Traker 6/2019)

 

W poprzednim numerze „Polskiego Trakera” (zob. TUTAJ) przedstawiłem LEGALNY SYSTEM 3/1, który daje kierowcy możliwość całkowicie legalnego „mieszkania” w kabinie przez niemal trzy tygodnie (schemat można pobrać również z naszych stron internetowych, plik PDF TUTAJ).

 

Trzeba jednak chyba zadać następujące podstawowe pytanie:

KIEDY KIEROWCA MOŻE WYKORZYSTAĆ ODPOCZYNEK W POJEŹDZIE?
 

09 lutego 2021

Odbieram rzeczywiste odpoczynki! (Polski Traker 5/2019)

Prowadzona przez naszą facebookową Grupę „Za Kółkiem” akcja „NIE JEŻDŻĘ NA MAGNESIE”, mająca na celu promowanie pracy z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa, cieszy się coraz szerszym poparciem i zainteresowaniem Kierowców. Bardzo dziękujemy!

Umieszczona na pojeździe naklejka – stanowi nie tylko wyraz poparcia samej akcji, ale przede wszystkim zasygnalizowanie przez kierowcę własnych starań przestrzegania obowiązujących przepisów.

Odbieram rzeczywiste odpoczynki! (Polski Traker 5/2019)

 

Niestety – przepisy te są dosyć skomplikowane, a ich niepełne lub niedokładne zrozumienie może prowadzić do otrzymania niemałych kar finansowych, nakładanych nie tylko na kierowcę, ale również na przedsiębiorstwo transportowe oraz na osobę zarządzającą transportem.

08 lutego 2021

NIE JEŻDŻĘ NA MAGNESIE!

 

NIE JEŻDŻĘ NA MAGNESIE!

 

W PONIEDZIAŁEK, zgodnie z planem,
rozpocząłem tuż nad ranem.
Weekendowe zaświadczenie,
olej, koła, oświetlenie...

30 stycznia 2021

Czy kierowcy stanowią jakiś GORSZY RODZAJ PRACOWNIKÓW? (Polski Traker 4/2019)

Coraz więcej osób dołącza do naszej akcji „NIE JEŻDŻĘ NA MAGNESIE”, mającej na celu promowanie wśród kierowców pracy z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa.

Jest nam niezmiernie miło, że nasza akcja spotyka się z zainteresowaniem wielu kierowców, którzy poprzez umieszczenie naklejki na prowadzonym przez siebie pojeździe manifestują nie tylko wsparcie samej akcji, lecz również swoje osobiste starania przestrzegania obowiązujących norm.

Czy kierowcy stanowią jakiś GORSZY RODZAJ PRACOWNIKÓW? (Polski Traker 4/2019)

 

Faktem jest, że przepisy regulujące aktywności kierowcy są nie tylko mocno skomplikowane, ale również rozrzucone po kilku aktach prawnych – różnej rangi i wydanych przez różne organa.

29 stycznia 2021

Dlaczego właściwie „NIE JEŻDŻĘ NA MAGNESIE”...? (Polski Traker 3/2019)

Przewoźnicy drogowi narzekają, że koszty prowadzenia działalności stale rosną, zaś frachty - już niekoniecznie. Jest to niestety przykra i powszechnie znana prawda...

Z całą mocą należy jednak podkreślić, że jazda na magnesie oraz korzystanie z wszelkiego rodzaju innych nielegalnych metod, mających na celu rejestrowanie nieprawdziwych danych dotyczących aktywności kierowcy, bynajmniej nie stanowią rozwiązania, lecz jedynie pogłębiają problem!

Dlaczego właściwie „NIE JEŻDŻĘ NA MAGNESIE”...? (Polski Traker 3/2019)

 

Fałszowanie danych tachograficznych jest metodą, przy użyciu której nieuczciwi przewoźnicy usiłują realizować przewozy, które byłyby możliwe do wykonania albo w załodze, albo w o wiele dłuższym czasie, albo przy użyciu kilku pojazdów (np. poprzez sukcesywne przekazywanie naczepy z towarem).

Kierowcy, którzy godzą się na branie udziału w procederze poświadczania nieprawdy w dokumentach (czy to z całkowitą premedytacją, czy może jedynie w rezultacie manipulacji w stylu „Jeżeli nie użyjesz magnesu, to nie dojedziesz do domu!”), faktycznie robią krzywdę sobie i innym.